עורכי דין ומתמחים
קודקס אנשי השיווק
תתעדכן, ככה השוק עובד היום!

מאת: אבי זיתן


אנליסט שיווקי

תפקיד אנליסט שיווקי - ניתוח נתונים וחיזוי מגמות

תפקיד האנליסט השיווקי הינו תפקיד מגוון המשתנה בין הארגונים השונים. ככלל, כולל התפקיד איסוף, ניתוח ועיבוד נתונים, זיהוי צרכי מחקר, יצירת שאילתות מתאימות, הפקה וניתוח דו"חות, סגמנטציית לקוחות, מתן תובנות והמלצות שיווקיות לגבי התנהלות הלקוחות, חיזוי מגמות ושיעורי נטישה. אנליסט שיווק נדרש לבדוק לאורך עבודתו, את אפקטיביות הפעילויות השונות ולהעניק המלצות לשיפור ושינוי באופן ניהול הלקוח. מבחינה אופרטיבית, בהתאם למסקנותיו ייגזרו למשל החלטות על סוגי הדיוורים שישלחו ללקוחות, המבצעים שיותאמו להם ועוד.

אנליסט שיווקי נדרש לעצמאות ויסודיות

עבודתו של אנליסט השיווק הינה בעלת אופי עצמאי ביותר, ודורשת אסרטיביות, יוזמה ויכולת ניהול עצמית. על אנליסט שיווקי להקפיד על רמה גבוהה של יסודיות, לאור היקף הנתונים האדיר עמו הוא מתעסק והשפעת התוצרים על כלל האסטרטגיה העסקית בחברה. בנוסף, כחלק מהתפקיד מתמודדים האנליסטים עם פיתוח מודלים כלכליים ברמות מורכבות שונות. משכך, חשוב שתהיה להם ראייה מערכתית וכלכלית גלובאלית.

העבודה מתבצעת על פי רוב אל מול ממשקים פנים וחוץ ארגוניים רבים ועל האנליסט לתת מענה מקביל למגוון גורמים ולהיות בעל יכולת רפרזנטטיבית גבוהה. האתגר המשמעותי במסגרת התפקיד נגזר מהצורך לחשוב ולקבל החלטה עצמאית על סוג המידע שנדרש להפיק לצד היכולת להמיר את הבקשות של אנשי השיווק לשאילתות מתאימות.

רוצה להיות אנליסט שיווקי? העדף השכלה כלכלית

באופן כמעט מוחלט, נדרשים אנליסטים שיווקיים להשכלה בעלת אופי כלכלי. התארים המועדפים מבחינת המעסיקים הינם סטטיסטיקה, כלכלה ומנהל עסקים.

ברוב הפוזיציות נדרש ידע מקצועי בתוכנות, כגון SQL, היכרות עם מסדי נתונים ומערכות CRM, שליטה בSPSS, SAS, BI ועוד.

משרות אנליסט שיווקי בקודקס שיווק

למגוון לקוחותינו דרוש אנליסט שיווק - מצא עכשיו את המשרה הבאה שלך!