עורכי דין ומתמחים
קודקס אנשי השיווק
תתעדכן, ככה השוק עובד היום!

מאת: אבי זיתן


דרושים אנשי שיווק לעבודה מהפייסבוק

אנשי שיווק מגלים - הלקוחות שולטים בעמודי האוהדים

3.4 מיליון ישראלים - 45% מאוכלוסיית ישראל! מחזיקים בכרטיס פייסבוק אישי. הישראלי הממוצע מבלה כיום 11 שעות חודשיות בעמוד הפייסבוק שלו. הקיץ הסוער שעבר עלינו הוכיח כי הפייסבוק הוא כבר מזמן הרבה יותר מכלי חברתי, כשהיווה זירה מרכזית ודינאמית להצתת מהפכות – חברתיות-צרכניות ומדיניות. כיום כבר אי אפשר להתכחש לעובדה שלרשתות החברתיות יש השפעה עצומה על הפן הצרכני של כולנו, השאלה היא רק – באיזה אופן?

הרשתות החברתיות בדגש על פייסבוק, חוללו תהליך משמעותי בזירת הלקוח, ולמעשה יצרו עבורו פלטפורמה המעניקה לו שליטה כמעט מלאה על השיחה, לצד היקף חשיפה עצום.

דרושים אנשי שיווק בעלי הבנה והיכרות עם הזירה הדיגיטלית

בשנה האחרונה, ניכר כי חלק לא מבוטל בקרב החברות בישראל השכילו להכיר בכוחן העצום של הרשתות החברתיות. בקרב יותר ויותר חברות דרושים אנשי שיווק בעלי הבנה והיכרות עם הזירה הדיגיטלית.

בעידן הנוכחי, בו במרבית התחומים לא מורגשת תחרות של ממש (קרי, ההצעות החלופיות של החברות דומות במידה רבה מבחינת סוג המוצרים והיקף המחירים) – החברות מתמודדות עם קושי ממשי ביצירת בידול בעל משמעות אמיתי ממתחרותיהן. לפיכך, החלו מספר חברות בנקיטת מהלכים ממוקדים ברשתות החברתיות, תוך מטרה ליצור בידול שירותי, תוך שהם מקפידים על עיבוי מערך אנשי השיווק הדיגיטליים האמונים על הרשתות.

מהלך ראוי לציון שכזה, נקטה חברת HOT, אשר סבלה לאורך השנים מדימוי שירותי שלילי בקרב קהל הצרכנים. החברה, ששמה לה למטרה לשנות את התפיסה הצרכנית, פתחה ערוץ שירות חדש עבור לקוחותיה בפייסבוק. המהלך האמור, החל לפני כשנה, והוא שם במרכזו מטרה - ליצור מערך שלם ומקיף של שירותים ברשת.

התהליך כלל איתור נציגים, בעלי פרופיל מותאם לפעילות (בקרב העובדים הקיימים בחברת HOT), הכשרה ייעודית, והקמת צוות חדש לניהול מדיה חברתית. נציגי החברה מעניקים שירותים מגוונים במספר תחומים מרכזיים: מעבר דירה, שירות כללי, מכירות ותמיכה שוטפת טכנית. עבור כל אחד מהתחומים יועד מראש נציג אחראי, אשר שמו ותמונות הפרופיל של הפייסבוק הפרטי שלו נחשפו בעמוד והוא מהווה כתובת ישירה לפנייה אישית. זאת ועוד, הצוות נדרש לנטר שיחות שמתעוררות ברשת וכן להגיב בזמן אמת לתלונות בפייסבוק, לצד כאלה העולות בערוצים נוספים.

אנשי שיווק? המספרים מדברים!

כעבור חמישה חודשים בלבד, הצטרפו לעמוד HOT בפייסבוק מעל 40,000 איש. כיום, מטפל צוות המדיה החברתית באלפי פניות מדי חודש. מעניין לראות כי 77% מהלקוחות אשר זכו לקבל שירות וטיפול פרטני דרך הפייסבוק, מעידים כי החוויה החדשנית שינתה לטובה את תפיסתם את החברה.

מהפכה בשירות?

המהלך שביצעה HOT מהווה דוגמה לזיהוי נכון של מגמה (מעבר הצרכן הישראלי לזירה הדיגיטאלית), תוך שימוש מושכל לטובת החברה (הפיכת המרחב המזוהה לזירת שירות טבעית ולגיטימית תוך יצירת נוכחות בעולם הטבעי של הצרכנים).

יכולת השליטה של הצרכנים בשיחה, לרבות בתיעוד שלה, מהווה מהפכה משמעותית אשר משקפת צורך קיים בעידן הטכנולוגי – אותו צורך של הצרכן לעמוד במרכז או לכל הפחות להרגיש כך.

ואולם, לא נוכל לברוח מהשאלה האם המהלך שביצעו אנשי שיווק HOT בפייסבוק אכן מהווה צעד אמיתי וממשי בדרך לשיפור השירות וכמובן, האם יצליח, ברבות הזמן, לשנות את התפיסה התדמיתית של השירות בעיניי לקוחות החברה.

כאן המקום להדגיש, כי השירות שמוצע ללקוחות במדיה החברתית טרם הגיע למקום בו יוכל להחליף בצורה מלאה את השירות שמוענק במוקדי השירות הטלפוני, ועל החברות לעבור עוד תהליכים רבים בכדי להעניק ללקוחות מענה שירותי ראוי ואיכותי.

אבי זיתן הינו יועץ אסטרטגי מוביל לחברות ושותף בקודקס שיווק.

דרושים אנשי שיווק

למגוון לקוחותינו בקודקס שיווק דרושים אנשי שיווק – מצא עכשיו את המשרה הבאה שלך!

חיפוש משרות בקודקס שיווק