עורכי דין ומתמחים
קודקס אנשי השיווק
תתעדכן, ככה השוק עובד היום!

מאת: אבי זיתן


מדיה פלנר

חשיבה אסטרטגית ויצירת תמהיל נכון

המדיה פלנר נדרש לתכנן תוכנית אסטרטגית בתחום המדיה עבור לקוחותיו. בין המשתנים שעליו לקחת בחשבון - זיהוי קהלי היעד, המטרות שהוגדרו מבחינת ההשפעה התקשורתית, מגבלות תקציב, פעילות המתחרים ועוד.

על המדיה פלנר להבין ולנשום תקשורת מסביב לשעון ולהכיר מקרוב מגוון רחב של היבטים בעולם הפרסום.

בין היתר, עליו לבחון ולהבין מהם ערוצי הפרסום הטובים ביותר מבחינת הלקוח ולמצוא את התמהיל הנכון ביניהם, בכדי למקסם את התקציב שניתן לו, כך שישיג השפעה ורושם אפקטיביים. במידה ומדיום חדש הושק, עליו להיות הראשון שיודע על כך, להיות פתוח לשינויים בתוכניות ולעדכן את התקציבאים והפלנרים שעובדים לצדו.

במסגרת התוכנית על המדיה פלנר לבחון אפיקי פרסום במגוון עיתונים ומגזינים, תוכניות רדיו, רצועות שידור בערוצים השונים, שילוט חוצות, אינטרנט בכלל ורשתות חברתיות בפרט.

תכנון נכון ומקיף של פרישת המדיה הכרחי לשם הצלחת הקמפיין והעמידה ביעדים שהוגדרו עבורו.

בנוסף, נדרש המדיה פלנר להחליט על עיתוי העלייה לאוויר של חלקי הקמפיין השונים ולהחליט על שיבוצים מתאימים של התכנים והפרסומים במדיות השונות.

רוצה להיות מדיה פלנר? חדד כישורי מו"מ וצפה לעבודה תחת לחץ

תפקידו של המדיה פלנר מתחיל עוד קודם לתכנון המדיה. עליו להיות שותף עוד בשלב פריסת המדיה לקנייה, שנעשה על ידי קנייני המדיה ולשלבם בשלב הראשוני עם צרכי הלקוח. המדיה פלנר אף מעורב בהיבטים הקריאטיביים.

תפקיד המדיה פלנר מטבעו מבוצע תחת לחץ רב. מרבית העבודה מתבצעת מול זכייני המדיה השונים, תוך ניהול מו"מ קשוח בזמן שהמדיה פלנר נדרש לשמור על אינטרס הלקוח ולהשיג עבורו את המיקומים הטובים ביותר במחיר הנמוך ביותר. לשם כך, נדרשים כישורי מו"מ מעולים, הבנה כלכלית, היכרות טובה עם שוק המדיה ויכולת איתור הזדמנויות. קיימת עדיפות בתפקיד זה לבעלי תואר ראשון בכלכלה, חשבונאות או מנע"ס.

משרות מדיה פלנר בקודקס שיווק

למגוון לקוחותינו דרוש מדיה פלנר - מצא עכשיו את המשרה הבאה שלך!