עורכי דין ומתמחים
ראיונות עם אנשי שיווק
 
אבי זיתן, יועץ ומומחה לשיווק ואסטרטגיה
אבי זיתן
יועץ ומומחה לשיווק ואסטרטגיה
  אבי זיתן, יועץ ומומחה לשיווק ואסטרטגיה – איש השיווק של החודש
אבי זיתן מספר על החלטתו להקים חברת ייעוץ שיווקי אסטרטגי, על פרויקט הדגל של שירותי בריאות כללית ועל חלום מפתיע שהוא שואף להגשים בענף.
15/03/2012
 
 

מקום העבודה הנוכחי שלי -  

לפני ארבע שנים הקמתי חברת ייעוץ, המלווה חברות
גדולות ובינוניות בתהליכי גיבוש ויישום של אסטרטגיה עסקית, שיווקית ותקשורתית.

בחברה מועסקים מספר מצומצם של מומחים, תוך שיתוף פעולה עם פרילנסרים מובילים מתחומים שונים, ובמהלך
תקופה זו זכינו ללוות עשרות חברות וארגונים בתהליכים מרתקים ופורצי דרך.

במסגרת עיסוקי כיועץ, אני מכהן כחבר בהנהלת איגוד השיווק הישראלי, וכן כותב באופן שוטף
טורים ומאמרים מקצועיים בגלובס, דה מרקר וכו'.

 

מסלול הקריירה שלי בשיווק - 

סמנכ"ל השיווק של קבוצת סאני הכוללת את סמסונג טלפונים סלולריים, רשת חנויות דינמיקה ואתר
האינטרנט תפוז. במסגרת תפקידי ניהלתי את המערך השיווקי על כל היבטיו: 

פעילויות מכירתיות - סגירת שיתופי פעולה מול כל המפעילים הסלולאריים, השקת 10 דגמים בשנה, תמיכה בערוצי המכירה והשטח, תוכניות תגמול לנציגים. 

פעילויות תדמיתיות - בניית תוכנית אסטרטגית, מיצוב ומיתוג חדש, מהלכים שיווקיים וקמפיינים פרסומיים. 

ניהול הקשר מול קוריאה - אישור פעילויות שיווקיות ומכירתיות מול המטה של סמסונג בקוריאה, תקשורת יומיומית אודות הפעילויות השוטפות וסיורים של עיתונאים במפעל ובמטה לצורך יח"צ. 

ניהול כל תקציב השיווק והמכירות - בניית תוכנית עבודה שנתית, בקרה, הורדת עלויות המדיה בכ- 40% וייעול מערכות ארגוניות.

  

מנהל תקשורת שיווקית בסלקום -

אחראי לבניית הזהות התאגידית והמיתוג השני של סלקום של הכוכב האנושי, הסגול ואסטרטגיית "האהבה" ויישומה בכל רבדי החברה מתרבות ארגונית, דרך שירות, מוצרים ועד קביעת השפה והנראות של המותג בכל נקודות הממשק עם הלקוח. ניהול של כ-20 עובדים.

 

סמנכ"ל לקוחות במשרד פרסום "טמיר כהן JWT" -

ניהול תקציבי פרסום באמצעות צוות של תקציבאים, פלנרים ואנשי קריאטיב. תקציבים חשובים וגדולים של המשרד: פלאפון, חברת החשמל, קלאבמרקט, בריטיש איירוויז, קלוגס, יוניליוור וכו'.

 

הסיבות בשלן בחרתי להתמקצע בתחום -  

תחום האסטרטגיה השיווקית, הינו תחום דינמי ומשתנה כל הזמן. בשנים האחרונות, ארגונים וחברות הבינו שהשיווק הוא אחד היסודות החשובים והמרכזיים בעבודה היומיומית שלהם. אני שמח להיות חלק מהשינוי הדרמטי הזה.

 

הפרויקט שאני הכי גאה בו -  

העבודה עם שירותי בריאות כללית - אני מלווה את הארגון בארבע השנים האחרונות, והעבודה היא מרתקת. האתגר הכי גדול
שלי מול הכללית היה לגבש אסטרטגיה שתעביר את מאזן הלקוחות ממאזן שלילי (יותר עוזבים ממצטרפים) ולמאזן חיובי. ואכן, לאחר עבודה ממוקדת ובניית אסטרטגיה נכונה, תוך שימוש במשאב הכי יקר של הארגון - העובדים, הצלחנו להגיע למאזן חיובי בפעם הראשונה בתולדות הכללית. גאווה אמיתית.

 

התחומים המרתקים ביותר בעבודת השיווק -

היכולת להיות ממוקד תמיד, תוך ראיה של התמונה הגדולה והלוקאלית במקביל. מעבר מעבודה מסורבלת ומלאה בפרטים
למינימליזם - מיקוד ודיוק באסטרטגיה.

 

האתגר הכי גדול בעבודה של איש/אשת שיווק - 

לנהל את השוטף בהצלחה ובמקביל לזרוע כל הזמן זרעים של חדשנות לשנה הקרובה.

 

החלום שאני שואף/ת להגשים בתחום -

לעשות פוליטיקה

 

האתגר הכי גדול שניצב בפניי כיום -

הקמת גוף מוביל בישראל בעולם האסטרטגיה עם בידול וערך משמעותי ללקוחות.

 

טיפ לאנשי שיווק בתחילת דרכם -

למדו כל מה שניתן על הארגון שלכם ועל העובדים שלו. אל תשכחו שהעובדים מהווים אנשי שיווק לכל דבר. בנוסף, חשוב
שתלמדו על המתחרים ועל העבודה היומיומית שלהם. חקרו את השווקים המתחרים בעולם והביאו פתרונות חדשניים ושונים ממה שהכרנו עם היום...

 

אתר החברה -

www.avizeitan.co.il