עורכי דין ומתמחים
ראיונות עם אנשי שיווק
 
מור לביא,  מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה
מור לביא
מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה
  מור לביא, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה - איש השיווק של החודש
מור לביא מספר על הקמת חברת סיקור, ההחלטה לעבור לתפקיד המנכ"ל בחברת יפעת ונותן לכם טיפ אחד מרכזי - תקשיבו
19/07/2012
 
 

מקום העבודה הנוכחי שלי -  

אני עובד בקבוצת יפעת, החברה המובילה בישראל בתחום המידע לעסקים.
בתפקידי אני משמש כמנכ"ל חברת הבת, יפעת מחקרי מדיה, המספקת לחברות וארגונים מחקרי תדמית מהתקשורת הישראלית.
מעבר לכך, אני אחראי אף על השיווק והפיתוח העסקי של כלל החברות בקבוצה; בדגש על מידע תקשורתי, בקרת פרסום, מכרזים ופעילות הקבוצה בחו"ל (ספרד, צ'ילה וארגנטינה).

 

מסלול הקריירה שלי בשיווק - 

התחלתי את דרכי כתקציבאי במשרד הייעוץ האסטרטגי והתקשורתי GCS והתקדמתי בו לתפקיד חבר בצוות יועצי התקשורת של החברה לגופים כגון: 013 ברק, בנק מזרחי-טפחות, א.דורי, פורום החברות הסלולריות ועוד.
בעבודה זו נחשפתי לחשיבות של מוסד התקשורת ולהשפעתו על ארגונים ומעבר לכך לאנשים בארגון אשר מונעים לעיתים מכותרות.

כחובב מספרים ונתונים - תחום הניתוח והמחקר התקשורתי משך את תשומת ליבי מהמבט הראשון בו ראיתי איך הופכים מידע מהתקשורת לקוי מגמה ופילוחים שונים. לאחר שלמדתי את התחום קצת יותר ובעודי סטודנט בשנה השלישית בחוג לתקשורת באוניברסיטת ת"א החלטתי לעזוב את משרדי GCS ולפתוח חברה פרטים המתמחה ביצירת תמונת מצב תקשורתית בזמן אמת. כך נולד הרעיון לחברת סיקור.

את התהליך של הקמת "סיקור" התחלתי בביצוע ראיונות עומק איכותניים עם לקוחות פוטנציאליים וגיבשתי באמצעות התובנות שלמדתי בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית של החברה.
הבידול של סיקור הגיע מהצגת החברה כחברה צעירה, דינאמית, טכנולוגית ובעיקר קטנה. זאת כמובן כהנגדה לחברה (יפעת) שפעלה בתחום זה עד כה (ושכיום, כמובן, נמצאת במקום אחר לגמרי).
סיקור אומנם גייסה אנשים מוכשרים (53 עובדים), כמה שמות מוכרים לדירקטוריון כמו גדי סוקניק ואורן מוסט, וצבר לקוחות מדהים בהיקף של 150 תוך חצי שנה, אך לאור המצב הכלכלי באותה התקופה (2009) ומצוקת האשראי של הבנקים, גיוס מזורז של לקוחות רק יצר קושי מבחינת התזרים. לפני שנהיה מאוחר מדי החלטנו, אני ושותפיי לסגור. סיקור, אומנם, לא הגיעה למצב של חברה מבוססת ורווחית לאורך זמן אך היא בהחלט פרויקט החיים בו אני הכי גאה.

הכלים שסיקור הביאה לשוק כמו מחקר תדמית באונליין, קבצי אודיו ווידיאו למכשיר הנייד ועוד הפכו לסטנדרט היום. לכן לאחר סגירת החברה, רכשה יפעת את הטכנולוגיה שפותחה בסיקור וכך גם אני התגלגלתי לקבוצת יפעת.

הפרויקט שאני הכי גאה בו -  

כאמור, סיקור היא פרויקט החיים המשמעותי ביותר עבורי. (פרט לבתי מאי כמובן..).

 

האתגר הכי גדול בעבודה של איש/אשת שיווק - 

יפעת היוותה עבורי את האתגר השיווקי הגדול מכולם, ראשית בשל היותי מתחרה בעבר, נאלצתי באופן אישי להתמודד עם שאלות מלקוחות בעת שדיברתי בשבחה של החברה. אך במרוצת שלושת השנים בהם אני ביפעת למדתי להכיר שמה שרואים מבחוץ, לעיתים שונה ממה שקיים בפנים. ביפעת מצאתי חברה עצומה מלאה בשירותים ומוצרים, 250 עובדים חרוצים ועמלים כמעט 24 שעות ביממה ובעיקר מקרה קלאסי של חוסר בשריר השיווקי.

יפעת כארגון הפועל בתחום ה-B2C למעלה מ-60 שנה וכחברה משפחתית מוצלחת במיוחד לא ראתה חשיבות גבוהה במשך השנים ליח"צן ולטפל בענייני תדמיתה בקרב לקוחות ולקוחות פוטנציאליים. אך בשנים האחרונות חלה תפנית, בעיקר בתפיסת עולמו של מנכ"ל הקבוצה והבעלים, גבי בגס, אשר הבין כי לנושא חשיבות מכרעת בעולם משתנה, דינאמי וטכנולוגי.
כצעד ראשון להבנת מצבנו ביצעו מחקר עומק של ראיונות אישיים עם לקוחות באמצעות חברת הגל-החדש. המחקר לימד אותנו בנוגע לתפיסות של קהל המטרה בנוגע לשירותים, המוצרים, המחירים ואיכות השירות שלנו.
יחד עם העובדים התחלנו בתהליך אסטרטגי משמעותי לשינוי שיטות העבודה, יצירת פתרונות ומוצרים חדשים, וגיבוש מודלים תמחוריים חדשים. גם החלפת משרד יחסי הציבור, הקמת פורומים שונים, ושילוב ידיים של מחלקת השיווק החדשה עם המנכ"לים השונים בקבוצה אפשרו את השינוי שחל אשר את ניצניו כבר רואים בחודשים האחרונים.

הטמעת השינוי "מבפנים החוצה" הינו ללא ספק האתגר הגדול ביותר שאני חווה היום. עבודה עם האנשים במטרה לסנכרן את המערכות לכיוון אחד הינה ללא ספק האתגר הגדול ביותר שקיים לאנשי השיווק שמסביבם קבוצות מגוונות של אנשים, אנשי ייצור, אנשי תפעול, משפטנים, יועצים, פרסומאים, יח"צנים, ועוד, ושלכל אחד דעה אחרת ותמיד הרי גם היחידה שנכונה.

 

טיפ לאנשי שיווק בתחילת דרכם -

אינני בטוח שאני במקום שאוכל לתת טיפ, אך בצניעות הנדרשת אני חושב שהטיפ הטוב ביותר הוא להקשיב לאנשים. הקשבה נשמעת מילה פשוטה וכולנו סבורים שאנו מיישמים אותה. אך האמת היא שאם היינו יכולים להסתכל על עצמינו מבחוץ, רובנו לא ממש מקשיבים. ואם כבר מקשיבים אז לא ממש מנסים להבין את הצד השני. הקשבה והבנת הצד השני הינה המרכיב המרכזי ביכולת של איש השיווק, לטעמי, לאפשר שינוי ע"י הבנת צורכי האחר במקרה של קהל הלקוחות, והבנת הדרך כיצד לסנכרן את המערכות הפנימיות של הארגון במקרה של עבודתנו הפנים ארגונית. אני מאחל בהצלחה לכולם.

 

אתר החברה -

www.ifat.com